weblog
sfeerafbeelding

Auteur: The Outlaw
Geplaatst op: 17 april 2013 om 23:06

[MINI FILM REVIEWS] Dark Skies & 21 and Over

Weblog | 17 april 2013 - Dark Skies

Het gaat niet zo lekker met de familie Barrett. Ze zitten redelijk aan de financile afgrond en de bank is al aan het dreigen met uitzetting van hun huis. Doordat de financien niet op order zijn botert het ook niet echt tussen de man des huizes en de vrouw des huizes. De kids proberen er mee te leven maar dat word verstoord door iets. Er blijkt namelijk iets te zijn dat de kleinste des huizes wel erg interessant vind. Kunnen de ouders alles weer op de rails krijgen en hetgeen wat hun kind wilt onderzoeken beschermen?

Dark Skies maakt een klassieke en grote blunder. Ze laten namelijk al na een klein half uurtje " het " probleem zien wat de familie uit elkaar zal trekken. In vol ornaat zie je wie/wat er de familie teistert. Vanaf dat moment word geen enkel clich meer uit de weggehaald. Netjes afstrepen op je lijstje en daar is de climax van de film. Tel daarbij op dat de karakters niet al te best zijn uitgewerkt, het script standaard is, visuals ok zijn en de soundtrack lawaaierig en je hebt Dark Skies in een notendop. Niet alles in standaard want het kleine kereltje doet goed ze ding. Helaas dus dat alles weer volgens het sci-fi/thriller boekje gaat. Hierdoor kan je dus de 1.5 uur bijna uit tekenen. Jammer want er had meer in gezeten als ze eens een andere weg ging bewandelen. Dark skies is een middenmoter geworden.

2.2/5

Dark Skies draait nu in de bioscoop

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21 and Over

Jeff Chang word 21 en dat moet gevierd worden volgens ze vrienden! Alleen Jeff heeft er zelf niet al te veel zin omdat hij de dag erna een belangrijke sollicitatie heeft staan die ze strenge pa heeft geregeld! Na wat getouwtrek gaat Jeff toch mee voor een borrel maar dat had hij beter niet kunnen doen. Want na vele pilsjes/shotjes/mixies en andere alcoholische versnaperingen valt Jeff KO op de grond. Ze vrienden vinden het mooi geweest en willen hem naar huis brengen. Alleen waar woont Jeff. De zoektocht naar ze huis gaat beginnen...

Een dikke tip die ik je mee kan geven is: Als je naar deze film gaat, doe dat met een stel vrienden, drink er een lekkere goud gele rakker erbij ( of rook wat planten weg ) en ga zitten voor deze rolprent. De film is zelf dan erg vermakelijk. 2 vrienden zijn opzoek naar Jeff ze huis en komen allemaal rare mensen tegen. Klinkt standaard en dat is het ook. De humor is nogal laag en goedkoop maar daarom dat ik je de tip wil meegeven: kijk de film met een stel vrienden. De grappen zijn ( meestal ) dan beter en my god: sommige momenten herken jezelf. Vermakelijk film als je een borrel op hebt, minder vermakelijk als je broodnuchter de film gaat kijken. Al met al heb ik me goed vermaakt met deze prent!

3/5