*

Driving-Fun.com Planeet HS Loodzwaar.com Jaggle.nl DailyBase.nl
nieuws
Game

Auteur: Rob Polman (RP89)
Geplaatst op: 24 augustus 2010 om 17:32
xbox360

'Taliban in Medal of Honor verschikkelijk'

Nieuws | 24 augustus 2010 - Liam Fox van het Ministerie van Defensie heeft UK retailers opgeroepen om EA's Medal of Honor te weigeren. Volgens Fox is het verschrikkelijk dat de game de optie heeft om als Taliban te spelen in de multiplayer mode.

Ophef
De controversiële multiplayer mode van de first-person shooter heeft in de US al voor wat ophef gezorgd, maar de uitspraken van Fox in de Sunday Times zijn tot nog toe het felst. Fox is vol ongeloof en vooral ook erg kwaad dat er überhaupt mensen zijn die dit willen spelen.

Quote:
"It's shocking that someone would think it acceptable to recreate the acts of the Taliban. At the hands of the Taliban, children have lost fathers and wives have lost husbands. I am disgusted and angry. It's hard to believe any citizen of our country would wish to buy such a thoroughly un-British game. I would urge retailers to show their support for our armed forces and ban this tasteless product."


Retailers
Retailers lijken vooralsnog geen gehoor te geven aan de oproep van Fox. 2 grote winkelketens in Engeland zijn namelijk gewoon van plan om de game te verkopen - tenzij de regering daar een stokje voor steekt. Dat lijkt niet te gaan gebeuren, want de regering gaf al aan de uitspraken van Fox niet te steunen. DICE zelf liet weten dat het nooit de bedoeling was geweest om de Taliban zo nadrukkelijk in beeld te brengen.

reacties
#188801  | 24 augustus 2010 18:15 - I ColoSsuZz I
Standaard avatar
Reacties: 416
Janken om games maar vervolgens thuis wel lekker geweldadige actie films gaan kijken :W
#188803  | 24 augustus 2010 18:16 - Rhan
Avatar van Rhan
Reacties: 4.946
Het is spel. Ga huilen. Alsjeblieft.
#188806  | 24 augustus 2010 18:32 - paul.c
Avatar van paul.c
Reacties: 4.263
En wat de andere rassen doen is dan niet slecht? Per abuis een bom verkeerd laten vallen is dus wel geoorloofd. Het is een spelletje mensen, get a life or a real job.
#188807  | 24 augustus 2010 18:33 - tnafan
Standaard avatar
Reacties: 36
ik moet altijd zo lachen als ik dit soort domme dingen hoor. moet je eens the sun lezen waar de meest gore onzin in the zien is, maar dat is natuurlijk geen probleem.
#188810  | 24 augustus 2010 18:42 - Katsumi
Avatar van Katsumi
Reacties: 740
ministeries en de politiek... ga je toch is met de dingen bemoeien die er toe doen ipv games maar af te lopen kraken omdat deze geweld bevatten. Jullie verdoen je tijd.. als mensen de game willen spelen importeren ze deze en dan kunnen ze deze alsnog spelen..
#188812  | 24 augustus 2010 18:52 - Kortexx
Avatar van Kortexx
Reacties: 1.370
Quote:
ik moet altijd zo lachen als ik dit soort domme dingen hoor. moet je eens the sun lezen waar de meest gore onzin in the zien is, maar dat is natuurlijk geen probleem.

echt he ik ga ook altijd helemaal plat als ik dit soort dingen lees echt zulke bullshit gewoon
#188814  | 24 augustus 2010 18:59 - justjappie
Avatar van justjappie
Reacties: 463
En nazis hoor je niemand over. Typisch. Wel a redelijk oud nieuws dit.
#188816  | 24 augustus 2010 19:16 - schizo007nl
Avatar van schizo007nl
Reacties: 427
Was het ook niet zo dat het ''erg'' was om als Duitser, Japanner te spelen in games.. wat een onzin..
#188819  | 24 augustus 2010 20:16 - Samettie
Standaard avatar
Reacties: 23
Waarom zoveel moslims spellen?
Waarom niet afrika terrorist? waarom niet anderen landen?
#188823  | 24 augustus 2010 21:26 - lunaticrichard
Avatar van lunaticrichard
Reacties: 3.525
hier is ook al zo'n nitwit opgestaan die aan winkeliers heeft gevraagd de game niet te verkopen omdat je met de taliban kunt spelen . ik vindt dit zelf aan pro u.s.a propaganda grenzen . iedereen met een beetje verstand in zn harses weet dat ook hier de media wordt gemanipuleerd en niet de " waarheid " altijd wordt verteld en dat je wel een heel erg eenzijdige berichtgeving hebt in het westen .
zelfs voor mensen die proberen zo goed mogelijk geinformeert te zijn , is het onmogelijk om alle kanten te horen en dus maak je je eigen beeld. ik vindt het ergste dat er weer een vijand wordt gecreeerd onder mensen die het niet altijd zijn. iedereen weet dat de taliban niet het leger des heils is en dat ze amerika als de duivel zien. en aangezien wij als nederland zo ver in de reet van amerika zitten dat we de endel al zien zitten, is het niet gek dat er hier ook geluiden worden geproduceerd die ons in de greep van de angst willen vangen.

zo zie je maar weer ; politiek is overal !!
#188828  | 24 augustus 2010 22:03 - Myrmidon
Avatar van Myrmidon
Reacties: 2.524
Maar al die WO2 spellen waar vele malen meer mensen doodgaan is natuurlijk wel gewoon normaal. :') Hypocriete mensen die hun eigen beslissingen goed proberen te praten... Ga dan in tegen alle spellen, maar ben niet zo verschrikkelijk selectief.
#188829  | 24 augustus 2010 22:06 - G.G.
Avatar van G.G.
Reacties: 1.007
Quote:
ik vindt dit zelf aan pro u.s.a propaganda grenzen . iedereen met een beetje verstand in zn harses weet dat ook hier de media wordt gemanipuleerd en niet de " waarheid " altijd wordt verteld en dat je wel een heel erg eenzijdige berichtgeving hebt in het westen

Wat is volgens jou dan 'de waarheid' ?
#188830  | 24 augustus 2010 22:13 - SaD Dietz
Avatar van SaD Dietz
Reacties: 29
Ik hoor ze nou nooit als je in een spelletje als amerikaan kan schieten op duitsers, jappen, taliban, etc...
#188831  | 24 augustus 2010 22:31 - Commander J
Avatar van Commander J
Reacties: 600
Quote:
Maar al die WO2 spellen waar vele malen meer mensen doodgaan is natuurlijk wel gewoon normaal. :') Hypocriete mensen die hun eigen beslissingen goed proberen te praten... Ga dan in tegen alle spellen, maar ben niet zo verschrikkelijk selectief.

Dit stond vandaag ook in de krant en daar werd dat punt over WO2 ook aangehaald. De reden die toen werd gegeven om niks te doen tegen die spellen is het feit dat WO2 al afgelopen is. Daar kunnen dus ook geen slachtoffers meer vallen. In Afghanistan vallen nog dagelijks doden.

Overigens ben ik het helemaal eens met alle anderen hier dat het een beetje hypocriet is allemaal....
#188835  | 24 augustus 2010 22:56 - ikkiegw
Standaard avatar
Reacties: 28
Goed punt Commander J. De oorlog in Afghanistan is nog steeds aan de gang. Mensen in de westerse wereld waar dit spel vooral verkocht gaat worden verliezen daar nog bijna dagelijks broers, vaders, zoons of vrienden. Als er dan een spel uitkomt waar je de partij kan spelen die deze naaste heeft gedood, kan ik me voorstellen dat er wat tegenstand is. Als ik zelf een naaste had verloren in de oorlog in Afghanistan zou de functie om als taliban te spelen me ook tegenstaan.

Zelf ga ik de game wel kopen, maar als hij toch gebanned gaat worden, zou ik dat begrijpelijk vinden en me er bij neerleggen.
#188837  | 24 augustus 2010 23:02 - predator1981
Avatar van predator1981
Reacties: 66
Ik vind het ook vreemd dat ze zoprovoceren. Waarom noemen ze het gewoon niet anders?
#188842  | 25 augustus 2010 01:03 - predator1981
Avatar van predator1981
Reacties: 66
Ik vind het al niks dat het op de echte wereld is gebaseerd. Ik snap niet echt waarom mensen zo negatief zijn terwijl ik juist verwacht dat de soldaten als helden zullen worden afgebeeld terwijl de taliban vreselijke monsters worden. Het vreselijke monster deel is misschien wel waar, maar er zijn natuurlijk van die mensen die denken dat het om alle moslims gaat.

De beste manier hier een game over te maken lijkt me als ze de goede en slechte kant van beide partijen zichtbaar maken, zodat je zelf een mening kan vormen.

ach ja ik heb hier eigenlijk niks te zoeken, heb met MW2 wel genoeg realistische oorlog gezien, wacht nog wel een paar jaar tot dat er weer echt vernieuwing is binnen dit genre.
#188857  | 25 augustus 2010 11:16 - Ypuh
Avatar van Ypuh
Reacties: 274
Zn zoontje zit nu waarschijnlijk Call of Duty te spelen.
#188865  | 25 augustus 2010 12:22 - Myrmidon
Avatar van Myrmidon
Reacties: 2.524
Quote:
Dit stond vandaag ook in de krant en daar werd dat punt over WO2 ook aangehaald. De reden die toen werd gegeven om niks te doen tegen die spellen is het feit dat WO2 al afgelopen is. Daar kunnen dus ook geen slachtoffers meer vallen. In Afghanistan vallen nog dagelijks doden. Overigens ben ik het helemaal eens met alle anderen hier dat het een beetje hypocriet is allemaal....

Ah, ok. Dan snap ik de gedachte achter dat selectieve in ieder geval. Ik vraag me dan wel weer af aan welke kant meer doden vallen, maar goed. Het zal allemaal wel, deze discussies zullen toch nog wel een tijd blijven bestaan.
#188971  | 26 augustus 2010 16:12 - guesswho1976
Standaard avatar
Reacties: 9
Het zelfde is toch ook gebeurd bij mw2.
Toen ging het over het stuk van de airport.

Wat wel gebeurd is dat sommige mensen vreemd reageren in het spel of belachelijke tag namen hebben zoals 9/11Daar stoor ik me

Om een reactie te plaatsen dien je ingelogd te zijn.
Nog geen account? Registreer je gratis!
1 2 >
game info
Ontwikkelaar: EA Los Angeles
Uitgever: Electronic Arts
Meer info
Aantal spelers: -
Release: 15 oktober 2010
Stats
Aantal keer in collectie: 4
Aantal keer in wenslijst: 13

gerelateerde media
360 Headliner | Hosted by: GrafiX | Coding: VincentG | Design: ID83