nieuws
Hardware

Auteur: Michael van Hooff (pessimismus)
Geplaatst op: 11 december 2008 om 15:11

Bron: Joystiq
English Translation   Tags: Microsoft, Xbox Live
xbox360

Live statistieken dankzij NXE omhoog

Nieuws | 11 december 2008 - Afgelopen 19 november gaf Microsoft de "New Xbox Experience" vrij, een dasboard update die de hele gebruikersinterface van de Xbox 360 veranderde. De dashboard update werd door de 14 miljoen gebruikers van Xbox Live gedownload. Vandaag heeft Microsoft aangekondigd dat, dankzij de New Xbox Experience, de Xbox Live activiteit omhoog is gegaan.

Volgens Microsoft zijn de downloads van TV-afleveringen via Xbox Live Marketplace met 30 procent gestegen en de filmdownloads met maar liefst 49 procent in de eerste week na de release van de New Xbox Experience. Door de Avatars die met de New Xbox Experience verschenen, zouden ook het aantal downloads voor Xbox Live Arcade spellen gestegen zijn. "A Kingdom for Keflings", een game die Avatars in-game brengt, zou de op twee-na-grootste release op Xbox Live Arcade zijn geweest en de game UNO, die na een update nu ook Avatars ondersteunt, zou een stijging in de verkopen hebben meegemaakt van een forse 650 procent.

Ook zou het aantal spelers die online is (zowel Xbox Live Gold leden als Silver leden) gestegen zijn, Microsoft meldt namelijk dat dit aantal omhoog is gegaan met 33 procent. Vˇˇr de release van de New Xbox Experience zou het aantal vrienden van spelers dat tegelijkertijd online is op een gemiddelde van 23 komen, maar Microsoft gelooft dat dit met de komst van het nieuwe "Party-systeem" nu ook hoger ligt.

The New Xbox Experience is een complete make-over van het Xbox 360 Dashboard. Met deze update wordt het dashboard niet alleen overzichtelijker, maar worden er ook enkele nieuwe features doorgevoerd zoals het creŰren van je eigen Avatar, een virtueel evenbeeld van je zelf. Deze Avatar kun je volledig naar je wens aanpassen en voorzien van de hipste kleding. Daarnaast zullen deze grappige poppetjes een belangrijke rol gaan spelen in een van de nieuwe services van Microsoft, de Xbox Live Primetime. Primetime zal later in een update verschijnen en is nog het best te vergelijken met een Tv zender, op gezette tijden zullen er namelijk games gespeeld worden waar je aan mee kunt doen. Bekende TV spelletjes zoals 1 tegen 100, Triviant en nog vele andere zullen hier te spelen zijn.

reacties
#132225  | 11 december 2008 15:52 - TripleX
Standaard avatar
Reacties: 39
netjes
#132241  | 11 december 2008 17:17 - dark lars
Avatar van dark lars
Reacties: 1.115
en wat een teleurstelling was het, verschrikkelijk die update. totaal het overzichtkwijt en reklame als ik mn 360 aanzet
#132243  | 11 december 2008 17:38 - SiNNeR
Avatar van SiNNeR
Reacties: 1.112
Quote:
en wat een teleurstelling was het, verschrikkelijk die update. totaal het overzichtkwijt en reklame als ik mn 360 aanzet

ik heb echt precies het tegenovergestelde. De update vind ik echt een verbetering tov het eerdere dashboard, juist mbt het overzicht.
#132252  | 11 december 2008 18:24 - lunaticrichard
Avatar van lunaticrichard
Reacties: 4.037
en eagis war is gratis te downloaden via arcade.een erg leuke shooter.
#132260  | 11 december 2008 18:44 - ZiROBEAT
Avatar van ZiROBEAT
Reacties: 1.947
Quote:
Quote:
en wat een teleurstelling was het, verschrikkelijk die update. totaal het overzichtkwijt en reklame als ik mn 360 aanzet

ik heb echt precies het tegenovergestelde. De update vind ik echt een verbetering tov het eerdere dashboard, juist mbt het overzicht.

Ben het helemaal met je eens SiNNeR!
#132263  | 11 december 2008 19:05 - Kain NL
Avatar van Kain NL
Reacties: 225
En terwijl de MEESTEN hier van ons genieten van het NXE....... krijgen de PS3 fans (ik heb er ook 1 maar geniet van BEIDE consoles) WEER een teleurstelling om hun oren!!!
Home zou vanavond online gaan............ maar zoals gewoonlijk, wederom online problemen en uitstel van Home voor onbepaalde tijd!!
#132265  | 11 december 2008 19:13 - Commander J
Avatar van Commander J
Reacties: 600
Quote:
En terwijl de MEESTEN hier van ons genieten van het NXE....... krijgen de PS3 fans (ik heb er ook 1 maar geniet van BEIDE consoles) WEER een teleurstelling om hun oren!!!
Home zou vanavond online gaan............ maar zoals gewoonlijk, wederom online problemen en uitstel van Home voor onbepaalde tijd!!

Wat heb ik aan deze mededeling? Ga dat lekker op PS3only posten

Ik vind het dashboard update juist ook een hele verbetering Leuker dan verwacht
#132270  | 11 december 2008 19:32 - Thom!
Avatar van Thom!
Reacties: 559
Ik vind het best een mooie verbetering, maar er zitten nog wat kinderziektes in.
#132281  | 11 december 2008 22:03 - TranceSetter
Standaard avatar
Reacties: 90
NXe is leuk, ziet er goed uit, maar waarom opstarten met die reclame? Ik wil opstarten met my xbox, of friends
#132283  | 11 december 2008 22:20 - MicRoyale
Avatar van MicRoyale
Reacties: 478
Quote:
En terwijl de MEESTEN hier van ons genieten van het NXE....... krijgen de PS3 fans (ik heb er ook 1 maar geniet van BEIDE consoles) WEER een teleurstelling om hun oren!!!
Home zou vanavond online gaan............ maar zoals gewoonlijk, wederom online problemen en uitstel van Home voor onbepaalde tijd!!

Dat is nou een voorbeeld van kwaliteitsverschil, betreft online

On-topic: ben sinds de release van de NXE alleen maar tevreden. De party chat functie is een bigtime verbetering. De avatars zijn een leuke toevoeging, maar daar keek ik niet naar uit. Maar ondanks datgene mag dat de pret niet drukken!
#132284  | 11 december 2008 22:45 - pieuw
Avatar van pieuw