nieuws
Xbox default sfeerafbeelding

Auteur: Tom van Erp (Tommie)
Geplaatst op: 25 februari 2008 om 08:30

Bron: EA Take 2
English Translation   Tags: EA, Take Two, overname, bod
alg

EA doet bod op Take Two voor overname

Nieuws | 25 februari 2008 - Electronic heeft vandaag bekend gemaakt dat het officieel een bod heeft gedaan op Take Two. EA had al eerder plannen om Take Two, onder andere bekend van Grand Theft Auto, over te nemen maar een concreet bod is er nooit gekomen. Een aantal dagen geleden heeft EA echter een bod uitgebracht van $26 dollar per aandeel van Take Two, wat bij elkaar neerkomt op ongeveer $2.0 miljard. Dit is omgerekend zo'n €1.35 miljard.

Take Two heeft het bod echter afgewezen, waardoor een overname voorlopig nog uitblijft. Het bod werd gedaan via een open brief van de president van EA, John Riccitiello, die verstuurd werd naar de president van Take Two, Strauss Zelnick. Het bestuur van Take Two koos er echter voor om het bod af te wijzen, waarna EA besloot om het bod publiekelijk bekend te maken.

Quote:
“Our all-cash proposal is a unique opportunity for Take-Two shareholders to realize immediate value at a substantial premium, while creating long-term value for EA shareholders. Take-Two’s game designers would also benefit from EA’s financial resources, stable, game-focused management team, and strong global publishing capabilities.”


Volgens EA zou Take Two er goed aan doen om zich bij EA te voegen. EA zou Take Two onder andere betere financiële middelen kunnen bieden, evenals extra personeel en een betere distributie en advertentie van de games van Take Two. Bovendien vind EA dat Take Two naast Grand Theft Auto niet veel andere spellen te bieden heeft die een grote impact geven.

Voorlopig lijkt een overname dus uitgesloten, maar vandaag zal EA in een 'conference call' meer informatie vrijgegeven over het bod en de stand van zaken er omheen. We houden jullie natuurlijk op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

reacties
#85826  | 25 februari 2008 08:32 - TFX360
Avatar van TFX360
Reacties: 381
EA wordt onderhand de "Microsoft" van de game industrie...
#85827  | 25 februari 2008 08:33 - Magneto 360
Avatar van Magneto 360
Reacties: 62
Gelukkig an maar , wie zit er nou te wacten op een overname door EA?
#85828  | 25 februari 2008 08:37 - Blackboss
Avatar van Blackboss
Reacties: 406
EA is hard om weg om alles over te nemen!
#85831  | 25 februari 2008 08:41 - erik285
Avatar van erik285
Reacties: 549
wow dat is best veel 1,35 miljard
#85833  | 25 februari 2008 08:44 - TFX360
Avatar van TFX360
Reacties: 381
Best veel ja, daar moet ik toch bijna 400000 jaar voor werken....
#85835  | 25 februari 2008 08:52 - Shad0w
Avatar van Shad0w
Reacties: 159
Niet doen. Echt, Take Two heeft veel toppers ( Bioshock, Darkness, GTA ) en laat het zo ook houden en niet worden overgenomen door die klootzakken.
#85836  | 25 februari 2008 08:52 - SneezyTerror
Avatar van SneezyTerror
Reacties: 1.828
Dat is idd een aardig bod
#85840  | 25 februari 2008 09:17 - SneezyTerror
Avatar van SneezyTerror
Reacties: 1.828
ze willen al meteen dat take2 met meer goeie spellen komt dan gta en dus krijg je al allemaal slechte spellen. ook zou er geen tot veel minder bloed in de spellen zitten.
#85854  | 25 februari 2008 09:51 - Buuzne
Avatar van Buuzne
Reacties: 1.356
Ik hoop dat ze niet worden overgenomen. Gewoon lekker houden zo
#85860  | 25 februari 2008 10:38 - lunaticrichard
Avatar van lunaticrichard
Reacties: 3.979
take 2 is net als rockstar:ze willen alles in eigen hand houden en geef ze ongelijk.ea wordt veel te groot en krijgt veels te veel inspraak in de game industrie.
dat kan niet goed zijn.
#85872  | 25 februari 2008 11:06 - Insane
Avatar van Insane
Reacties: 260
Op deze manier zal GTA dan natuurlijk geen PS3 exclusive worden, als dat al zo was, wat ik overigens zwaar betwijfel. Maar inderdaad, EA zou veels te veel macht krijgen in de gamewereld. Straks wordt het nog een monopolie en krijg je allemaal vage eentonige games voor geschoteld die voor 80 euro de deur uit gaan. Gelukkig zal dat nooit gebeuren, en als bedrijven slim zijn slaan ze de aanbiedingen van EA allemaal af.
#85918  | 25 februari 2008 14:43 - Edbn
Avatar van Edbn
Reacties: 808
EA komt nog eens met een eigen console. Hebben toch geld te veel zie ik.
#85978  | 25 februari 2008 18:07 - Scaboo
Avatar van Scaboo
Reacties: 788
Hoop 't niet.
#85990  | 25 februari 2008 18:40 - paul.c
Avatar van paul.c
Reacties: 4.263
Snel laat microsoft er een half miljard bovenop gooien, Take two games een microsoft exclusief!!! Laat het alsjeblieft uitkomen!!!
#86029  | 25 februari 2008 21:49 - TheOne
Avatar van TheOne