nieuws
Xbox default sfeerafbeelding

Auteur: Dennis Veldhuizen (Viva La Den)
Geplaatst op: 12 februari 2008 om 08:25
xbox360

Marvel Universe Online geannuleerd

Nieuws | 12 februari 2008 - De game Marvel Universe Online welke in 2009 uit had moeten gaan komen is geannuleerd. Dit heeft Microsoft vandaag bekend gemaakt, de reden voor de annulering is volgens hen dat de game nooit aan zou kunnen slaan bij het grote publiek. Er zouden namelijk meerdere games in dit genre in ontwikkeling zijn waardoor de markt voor Marvel Universe Online te klein werd. Bovendien zouden maar weinig games echt succesvol zijn geweest.

Shane Kim, vice-president van Microsoft Game Studios, zei hierover het volgende in een interview met de blogsite MTV Multiplayer:

Quote:
If you really look at the data,"there's basically one [subscription based MMO] that's successful and everything else wouldn't meet our level or definition of commercial success."

reacties
#82862  | 12 februari 2008 09:23 - Brolando
Avatar van Brolando
Reacties: 1.523
Zonde, keek hier wel naar uit! Maar ze hebben wel gelijk.
#82863  | 12 februari 2008 09:27 - Chainless
Avatar van Chainless
Reacties: 1.261
Lijers zijn het bij MS, tuurlijk is hier wel vraag naar.


Ze zijn gewoon te bang dat het niet zo aanslaat als WoW of Lotro. nou dan heb ik een nieuwtje niks gaat ooit nog zo goed aanslaan als WoW en Lotro.Of de Nieuwe Star Wars MMO moet komen Erg jammer, keek erg uit naar een Marvel mmo en ik weet bijna zeker dat het een daverend succes had geworden.zoveel Marvel fans die voor z'n game graag een xbox hadden gekocht, eeuwig zonde
#82876  | 12 februari 2008 10:55 - Myrmidon
Avatar van Myrmidon
Reacties: 2.528
@ Chainless: Zo natuurlijk is dat niet hoor. Best knap dat jij zo'n uitgebreid marktonderzoek zomaar kan uitvoeren. Bang dat het niet zo aanslaat als WoW is ook maar raar gesteld. Tuurlijk moet het een commerciële waarde hebben, anders heb je niks aan zo'n product en kost het alleen maar geld.
#82877  | 12 februari 2008 10:57 - Griefhert
Avatar van Griefhert
Reacties: 217
Lijkt me leuk spel. Jammer dat ie uitgesteld is. Nah als ie maar beter wordt
#82879  | 12 februari 2008 11:01 - Myrmidon
Avatar van Myrmidon
Reacties: 2.528
Quote:
Lijkt me leuk spel. Jammer dat ie uitgesteld is. Nah als ie maar beter wordt

Uhh, hij is geannuleerd. Hij komt dus helemaal niet meer uit.
#82892  | 12 februari 2008 12:35 - pundit
Avatar van pundit
Reacties: 368
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooo!
#82930  | 12 februari 2008 14:48 - Buuzne
Avatar van Buuzne
Reacties: 1.356
Jammer voor de mensen die hier op zaten te wachten.
#82964  | 12 februari 2008 16:27 - lepellikker
Avatar van lepellikker
Reacties: 1.384
Pff alweer een marvel game die geannuleerd is, jammer. Maar goed dat er dit jaar iig wel een Marvel Ultimate Allaince 2 en spiderman game uitkomt
#82972  | 12 februari 2008 16:42 - Myrmidon
Avatar van Myrmidon
Reacties: 2.528
@ cfreak24: Afkloppen!!
#83000  | 12 februari 2008 18:01 - Zornik
Avatar van Zornik
Reacties: 2.164
Dit is balen....................maanden terug was er een bericht te lezen dat een grote Microsoft game zou geannulleerd worden.Daar is dagen over gespeculeerd maar voor zover ik weet niets van uit de bus gekomen.Tussen die speculaties was er een vermelding van deze Marvel MMO en pas nu maken ze het officieel bekend?
Deze game was zeker al 2 jaar in ontwikkeling en nu pas komen ze te weten dat het misschien niet meer zo'n algemeen succes kan worden?Dat zijn miljoenen dollars in het water voor iets wat ze over 2 jaar al konden voorzien.Zelfs de nieuwe Star Wars MMO zal samen met de TV serie proberen om WOW van zijn troon te stoten en zelfs dat moeten we nog afwachten.Het succes van de Marvel MMO zou idd nooit groot worden maar waarom er dan aan beginnen?

Ze kunnen zoveel leren van Guild Wars om bvb.een leuke multiplayer game rond het marvel universum te maken die niet zo duur in servers,etc...zou zijn.....maar ja...wie zijn wij.
#83016  | 12 februari 2008 18:48 - Skadi
Avatar van Skadi